اینترنت Wireless – بیسیم

خدمات اتصال نقطه به نقطه

یکی دیگر از خدماتی که گروه شرکت‌های سحرنت برای تکمیل سبد محصولات و خدمات خود به مشتریان ارایه می‌کند، خدمات ایجاد شبکه‌های خصوصی مجازی است. هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از سازمان‌ها و موسسات از این بخش از خدمات گروه شرکت‌های شاتل بهره می‌گیرند.
ارایه‌ی این سرویس نیازمند برگزاری جلسات کارشناسی برای شناخت نیاز و در نهایت تهیه طرح فنی مناسب با توجه به شرایط و نیازمندی‌های مشتری‌ست.

خدمات اتصال نقطه به نقطه، امکانی برای انتقال ترافیک خصوصی بر روی شبکه عمومی هستند. به‌طور معمول از اتصال نقطه به نقطه برای اتصال دو شبکه‌ی خصوصی از طریق یک شبکه‌ی عمومی مانند اینترنت استفاده می‌شود. منظور از یک شبکه‌ی خصوصی، شبکه‌ای است که به‌صورت آزاد در اختیار و دسترس عموم نیست. به‌طور معمول، برای پیاده‌سازی اتصال نقطه به نقطه دو یا چند شبکه‌ی خصوصی از طریق یک تونل رمز شده به یک‌دیگر متصل می‌شوند. در واقع به این وسیله اطلاعات در حال تبادل بر روی شبکه‌ی عمومی از دید سایر کاربران محفوظ می‌ماند. اتصال نقطه به نقطه را می‌توان بسته به شیوه‌ی پیاده‌سازی و اهداف پیاده‌سازی آن به انواع مختلفی تقسیم کرد. براساس بسترهای انتقال اطلاعات از جمله اینترنت، ارتباطات بین شهری و داخل شهری و یا بر اساس فناوری‌های به‌کار گرفته شده مانندMPLS ،VPLS ، VLAN ،L2TP و انواع مختلف IP tunnelها و در قالب لایه ۲ و ۳ امکان‌پذیر است. به این وسیله امکان ارتباط شبکه داخلی دو سازمان، یا یک شرکت در سطح یک شهر یا کشور امکان‌پذیر می‌شود. همچنین امکان ارتباط تلفنی از طریق شماره‌های داخلی سازمان از طریق ارتباط مراکز تلفن میسر می‌شود. ارایه‌ی این سرویس نیازمند برگزاری جلسات کارشناسی برای شناخت نیاز و در نهایت تهیه طرح فنی مناسب با توجه به شرایط و نیازمندی‌های مشتری‌ست.

شبکه زیرساخت سحرنت

خدمات شبکه زیرساخت که هم‌اکنون توسط گروه شرکت‌های شاتل ارایه می‌شود را می‌توان به‌صورت زیر طبقه‌بندی کرد:

• Virtual Backbone یا شبکه ایجاد شده توسط شرکت شاتل در سطح کشور

Virtual Backbone یا خدمات زیر ساخت مجازی به سازمان‌ها امکان می‌دهد که شبکه‌ی مجازی خود را بر روی شبکه‌ی گسترده ART ایجاد کنند و کنترل آن را به‌صورت مستقیم بر عهده گیرند. شاتل در این بخش از خدمات خود با استفاده از فناوری‌های پیشرفته در لایه‌ی دسترسی (Access)، این امکان را فراهم می‌سازد که مشتریان بدون نگرانی از پرداخت هزینه‌های جانبی تجهیزات، طراحی مجدد شبکه، وجود امکانات مخابراتی، کیفیت خطوط مخابرات و همچنین دوری از مراکز مخابراتی به شبکه‌های مجازی خود متصل شوند.
استفاده از این خدمات ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمانی منجر به دست‌یابی به خدماتی با کیفیت تضمین شده و پشتیبانی ۲۴ ساعته از شبکه مجازی مشتریان می‌شود.


• شبکه زیرساخت لایه ۲

این سرویس، یک سرویس بدون پروتکل است و به کاربر امکان می‌دهد از پروتکل مورد نظر خود مانند IPX ،IPv6 ،IPv4 و دیگر پروتکل‌ها بر روی شبکه‌ی زیرساخت مجازی خود استفاده کند. از مزایای این سرویس می‌توان به نکاتی همچون کنترل کامل سرویس گیرنده بر مسایل فنی شبکه مانند مسیریابی، کنترل ترافیک و کیفیت سرویس اشاره کرد.

• شبکه زیرساخت لایه ۳

در این سرویس که از آن با نام MPLS/BGP VPN نیز یاد می‌شود، از فناوری MPLS استفاده می‌شود، در این شبکه سرویس گیرنده با پیچیدگی‌های پروتکل‌های مسیریابی درگیر نخواهد شد و مواردی از قبیل کیفیت خدمات، مسیریابی لایه ۳ و سایر پیچیدگی‌ها به عهده سرویس‌دهنده خواهد بود. کاربران این خدمات بدون درگیری با پیچیدگی‌های شبکه زیرساخت می‌توانند با ارتباط با هر یک از نقاط حضور (PoP) در شبکه گسترده شاتل در سراسر کشور با شبکه زیرساخت مجازی خود ارتباط برقرار کنند و با آسودگی خاطر به تبادل اطلاعات بپردازند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها


مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات شبکه‌های خصوصی مجازی (اتصال نقطه به نقطه) گروه شرکت‌های شاتل را می‌توان به‌صورت زیر برشمرد:
• امکان ارایه خدمات در سراسر کشور
• امکان ارایه سرویس اتصال نقطه به نقطه لایه ۲ به صورت Any Transport over MPLS بر روی Ethernet
• مشاوره در پیاده‌سازی و مسیریابی داخلی در شبکه‌های VPN
• به کارگیری IPSec برای افزایش امنیت اطلاعات و ارتباطات

چرا خدمات اتصال نقطه به نقطه شاتل

شاتل در ارایه‌ی خدمات اتصال نقطه به نقطه خود، مزایای بسیاری را برای مشتریان در نظر می‌گیرد. دلایل بسیاری برای استفاده از خدمات اتصال نقطه به نقطه شاتل وجود دارد که از جمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ارایه‌ی خدمات کیفی (QoS)

واحد کنترل کیفیت شاتل با همکاری نیروهای مجرب این شرکت ارایه‌ی خدمات کیفی به مشتریان را تضمین می‌کند. این کیفیت شامل تمام مراحل انجام کار، از مشاوره و ارایه‌ی راهکار تا پیاده‌سازی و خدمات پشتیبانی می‌شود.

• امکان ارایه خدمات در سراسر کشور

از دیگر ویژگی‌های خدمات اتصال نقطه به نقطه شاتل، امکان ارایه‌ی این خدمات در سراسر کشور است.

• به کارگیری IPSec برای افزایش امنیت اطلاعات و ارتباطات

شاتل با استفاده از تجهیزات ویژه، تمامی مشتریان خود را از نفوذ ویروس‌ها، ورم‌ها و اسپم‌ها محفوظ نگاه می‌دارد. همه‌ی پورت‌هایی که از طریق آن احتمال نفوذ ویروس‌ها و ورم‌ها وجود دارد به کمک این تجهیزات مسدود می‌شود و به تمام مشتریانی که مشکلاتی از این دست دارند اطلاع داده می‌شود تا به سرعت برای رفع مشکل خود توسط کارشناسان شاتل اقدام کنند.
علاوه بر این شاتل با به کار گیری IPSec امنیت اطلاعات و داده‌های رد و بدل شده در شبکه‌های اختصاصی مشتریان را افزایش می‌دهد.

• ارایه خدمات خلاقانه

خلاقیت و نوآوری و ارایه‌ی راهکارهای نوین بر اساس آخرین فناوری‌های روز، از مهم‌ترین عوامل موفقیت گروه شرکت‌های شاتل محسوب می‌شود که علاوه بر جلب رضایت مشتریان، سبب شده است شاتل همواره پذیرای یافته‌های جدید فناوری باشد. وجود این نگرش در سازمان، مشتریان را از دست‌یابی به آخرین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در خدمات مطمئن می‌سازد. بهره‌گیری از این ابزارها همچنین موجب گشته است که اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مشتریان نیز (از پی‌گیری مسایل مرتبط با امور مشترکان تا اطلاع رسانی درباره‌ی خدمات و محصولات جدید) بسیار سریع و به موقع انجام شود.

• پشتیبانی فنی شبانه‌روزی

تیم پشتیبانی فنی گروه شرکت‌های شاتل به‌صورت شبانه‌روزی و در تمام روزهای سال آماده‌ی پاسخ‌گویی به مشتریان است. اعضای این تیم تلاش می‌کنند با پاسخ‌های به موقع به درخواست‌ها و مشکلات مشتریان امکان ارایه‌ی خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن را برای آنان فراهم می‌سازند.
• مشاوره در پیاده‌سازی و مسیریابی داخلی در شبکه‌های اتصال نقطه به نقطه
یکی از خدمات منحصر به فرد شاتل، مشاوره در پیاده‌سازی و مسیریابی داخلی شبکه‌های اتصال نقطه به نقطه است. کارشناسان فنی شاتل آماده‌ی ارایه‌ی مشاوره به مشتریان برای راه‌اندازی و پیاده‌سازی شبکه‌های اتصال نقطه به نقطه هستند. این خدمات بخشی از بسته‌ی خدماتی شاتل در ارایه‌ی خدمات شبکه‌های خصوصی مجازی‌ست.
44
33
55

سرویس های مبتنی بر اینترنت و شبکه

سرویس های جدید اینترنت، با تکنولوژی روز دنیا که تمام نیازهای کاربران را برای اتصال به شبکه جهانی اینترنت فراهم نموده­ است.